News Stories

  • piperyna

    Dawkowanie piperyny

    Piperyna to nic innego jak alkaloid czyli składnik pieprzu, odpowiadający za jego ostry posmak. W suplementach diety środek ten służy do odchudzania. Wszystko za sprawą jej fenomenalnych właściwości, jaką jest pobudzenie wydzielania soków trawiennych. Przyśpiesza to i ulepsza poziom trawienia w naszym organizmie, a co za tym idzie – pomaga spalać niepotrzebny tłuszcz. Może być

    Read more
  • lejkowata

    Klatka lejkowata

    Ta wada klatki piersiowej, mimo, że zazwyczaj przebiega bezobjawowo, nie powinna być przez nas ignorowana. Może doprowadzić do trudności z oddychaniem i zmniejszeniem pojemności życiowej naszych płuc. Pogorszyć mogą stan i jakość naszego życia, utrudniając je. Skutkiem mogą być wady serca. To, co charakteryzuje tą wadę jest zapadnięcie mostka oraz przylegających żeber. W obrębie klatki

    Read more
  • jabłecznik

    Jabłecznik po treningu

    Pomysł jedzenia jabłecznika po treningu może się wydawać abstrakcyjny jednak taki nie jest jeśli użyje się do jego wyrobu odpowiednich składników. Składniki: 1 kg jabłek (obranych i startych na tarce – wyszło 650g), łyżeczka cynamonu, 4 jajka, 150g masła, 250g zmielonych płatków owsianych, 60 g odżywki białkowej (smak cookies and cream). Kruszonka natomiast to: 30g

    Read more
  • matmtak

    Co powinniście wiedzieć o ornitynie?

    Głównym celem ornityny jest udział w cyklu mocznikowym. Jest on niezwykle ważny dla poprawnego funkcjonowania organizmu. Chodzi tu o normalizację amoniaku we krwi, który jest toksyczny. Pojawia się w momencie zaburzeń pracy wątroby lub układ sercowo-naczyniowy nadmiernie obciążonego. Ornityna wykorzystywana jest w procesie syntezy mocznika, gdzie opowiada za aktywację karbamilotransferazyornitynowej oraz syntetazy karbamilofosforanowej – podstawowych

    Read more
  • przedramiona

    Trening przedramion – po co i jakie ćwiczenia?

    Mięśnie przedramion są bardzo łatwe w rozbudowanie i szybko się regenerują. Na efekty ćwiczeń nie trzeba długo czekać nawet jeśli wykonywane są w domu. Warto więc poświęcić im chwile czasu zamiast wmawiać sobie, że rozbudują się same przy innych ćwiczeniach. Zwłaszcza, że biorą one udział w czy to martwym ciągu, czy wyciskaniu sztangi na ławce

    Read more
  • sport-908264_1920

    Izolat białka sojowego

    Na rynku pojawia się coraz więcej różnego rodzaju suplementów. Każdy z nich ma różne właściwości, lecz nie każdy pasuje wszystkim, dzięki czemu każdy, kto trenuje na siłowni lub uprawia inną wymagającą i wyczerpującą dyscyplinę sportową, z całą pewnością znajdzie coś dla siebie. Najpopularniejszymi suplementami dostępnymi w sprzedaży są zdecydowanie różnego rodzaju białka oraz izolaty białka.

    Read more
  • weights-1474422_1920

    Rumuński martwy ciąg

    Martwy ciąg jest ćwiczeniem uwielbianym przez wiele osób. Niemal każdy ma w swoim planie treningowym właśnie ten element. Martwy ciąg jest ćwiczeniem dosyć trudnym technicznie, a jego nieprawidłowe wykonanie może prowadzić do poważnych kontuzji. Na początku przy wykonywaniu tego ćwiczenia warto poprosić o pomoc kogoś, kto sprawdzi naszą technikę. Martwy ciąg ma jednak wiele zalet.

    Read more
  • girl-1502087_1920

    Stretching

    Wiele osób zapomina o tym, że nie tylko główna część treningu jest jego ważnym aspektem. Czymś, co może zapewnić nam takie rezultaty, jakie byśmy chcieli osiągnąć, jest nie tylko trening siłowy w połączeniu z cardio. Ważne jest też to, w jaki sposób trening rozpoczniemy i jak go zakończymy. Zawsze pamiętać powinniśmy o przynajmniej kilkuminutowej rozgrzewce

    Read more
  • man-1146028_1920

    Kasza bulgur

    Kasza bulgur zyskała sobie wielu zwolenników, dzięki czemu jej popularność cały czas rośnie. Jest to bardzo uzasadnione – kasza bulgur jest bardzo bogata w wartości odżywcze. Jako przykład możemy tu podać na przykład błonnik, którego kasza ta ma kilka razy więcej niż na przykład kasza kuskus czy kasza manna, czyli inne kasze produkowane z pszenicy.

    Read more
  • abdominal-998836_1920

    Ćwiczenia aerobowe

    Dla wielu osób treningi opierające się na ćwiczeniach aerobowych są podstawowym elementem ich planu treningowego. Są to szczególnie osoby dopiero zaczynające przygodę z siłownią lub takie które chcą szybko schudnąć. Do tej grupy zaliczyć możemy też kobiety, które zwyczajnie boją się sięgnąć do ciężarów. Niestety treningi aerobowe nie pomogą nam zbudować ładnej, umięśnionej sylwetki, a

    Read more