News Stories

  • jabłecznik

    Jabłecznik po treningu

    Pomysł jedzenia jabłecznika po treningu może się wydawać abstrakcyjny jednak taki nie jest jeśli użyje się do jego wyrobu odpowiednich składników. Składniki: 1 kg jabłek (obranych i startych na tarce – wyszło 650g), łyżeczka cynamonu, 4 jajka, 150g masła, 250g zmielonych płatków owsianych, 60 g odżywki białkowej (smak cookies and cream). Kruszonka natomiast to: 30g

    Read more
  • matmtak

    Co powinniście wiedzieć o ornitynie?

    Głównym celem ornityny jest udział w cyklu mocznikowym. Jest on niezwykle ważny dla poprawnego funkcjonowania organizmu. Chodzi tu o normalizację amoniaku we krwi, który jest toksyczny. Pojawia się w momencie zaburzeń pracy wątroby lub układ sercowo-naczyniowy nadmiernie obciążonego. Ornityna wykorzystywana jest w procesie syntezy mocznika, gdzie opowiada za aktywację karbamilotransferazyornitynowej oraz syntetazy karbamilofosforanowej – podstawowych

    Read more
  • przedramiona

    Trening przedramion – po co i jakie ćwiczenia?

    Mięśnie przedramion są bardzo łatwe w rozbudowanie i szybko się regenerują. Na efekty ćwiczeń nie trzeba długo czekać nawet jeśli wykonywane są w domu. Warto więc poświęcić im chwile czasu zamiast wmawiać sobie, że rozbudują się same przy innych ćwiczeniach. Zwłaszcza, że biorą one udział w czy to martwym ciągu, czy wyciskaniu sztangi na ławce

    Read more
  • sport-908264_1920

    Izolat białka sojowego

    Na rynku pojawia się coraz więcej różnego rodzaju suplementów. Każdy z nich ma różne właściwości, lecz nie każdy pasuje wszystkim, dzięki czemu każdy, kto trenuje na siłowni lub uprawia inną wymagającą i wyczerpującą dyscyplinę sportową, z całą pewnością znajdzie coś dla siebie. Najpopularniejszymi suplementami dostępnymi w sprzedaży są zdecydowanie różnego rodzaju białka oraz izolaty białka.

    Read more
  • weights-1474422_1920

    Rumuński martwy ciąg

    Martwy ciąg jest ćwiczeniem uwielbianym przez wiele osób. Niemal każdy ma w swoim planie treningowym właśnie ten element. Martwy ciąg jest ćwiczeniem dosyć trudnym technicznie, a jego nieprawidłowe wykonanie może prowadzić do poważnych kontuzji. Na początku przy wykonywaniu tego ćwiczenia warto poprosić o pomoc kogoś, kto sprawdzi naszą technikę. Martwy ciąg ma jednak wiele zalet.

    Read more
  • girl-1502087_1920

    Stretching

    Wiele osób zapomina o tym, że nie tylko główna część treningu jest jego ważnym aspektem. Czymś, co może zapewnić nam takie rezultaty, jakie byśmy chcieli osiągnąć, jest nie tylko trening siłowy w połączeniu z cardio. Ważne jest też to, w jaki sposób trening rozpoczniemy i jak go zakończymy. Zawsze pamiętać powinniśmy o przynajmniej kilkuminutowej rozgrzewce

    Read more
  • man-1146028_1920

    Kasza bulgur

    Kasza bulgur zyskała sobie wielu zwolenników, dzięki czemu jej popularność cały czas rośnie. Jest to bardzo uzasadnione – kasza bulgur jest bardzo bogata w wartości odżywcze. Jako przykład możemy tu podać na przykład błonnik, którego kasza ta ma kilka razy więcej niż na przykład kasza kuskus czy kasza manna, czyli inne kasze produkowane z pszenicy.

    Read more
  • abdominal-998836_1920

    Ćwiczenia aerobowe

    Dla wielu osób treningi opierające się na ćwiczeniach aerobowych są podstawowym elementem ich planu treningowego. Są to szczególnie osoby dopiero zaczynające przygodę z siłownią lub takie które chcą szybko schudnąć. Do tej grupy zaliczyć możemy też kobiety, które zwyczajnie boją się sięgnąć do ciężarów. Niestety treningi aerobowe nie pomogą nam zbudować ładnej, umięśnionej sylwetki, a

    Read more
  • sport-1685818_1920

    Dieta na masę

    Praca nad własną sylwetką wymaga wielu poświęceń oraz pełnego zaangażowania. Przechodzimy tutaj różne etapy – może to być proces budowania tak zwanej „rzeźby”, redukcji jak i również masy. Każdy z tych etapów rządzi się swoimi własnymi prawami, ma też wiele zasad, do których warto się stosować, jeśli chcemy osiągnąć jak najlepsze rezultaty. W przypadku masy,

    Read more
  • weights-664766_1280

    Witamina B6

    Witamina B6 zdecydowanie jest jedną z najważniejszych witamin, które powinniśmy dostarczać do naszego organizmu, ponieważ odpowiada za jego prawidłowe funkcjonowanie. Witamina ta nazywana jest inaczej pirydoksyną. Witaminę B6 znajdziemy w takich produktach jak na przykład kasza gryczana, w indyku, kurczaku. Występuje też w niektórych warzywach – w dosyć dużej ilości w czerwonej papryce, ziemniakach a

    Read more