News Stories

Rozciąganie po treningu

plank-1327256_1280

Rozciąganie po treningu jest zarówno ważne, jak rozgrzewka przed. Mięśnie podczas treningu narażone zostały na ciężki wysiłek, oraz przemęczenie.

Rozciąganie po treningu zwane inaczej stretchingiem, pozwala na szybszą i udaną regeneracje mięśni.

Po treningu nasze mięśnie są spięte. Delikatny stretching pozwala na odpoczynek mięśni, oraz na powrót ich w odpowiedni stan, w rozluźnienie. Lekkie ćwiczenia pozwolą na sprawniejszy przepływ krwi, co daje nam dotlenienie mięśni. Dodatkowym atutem jest też zwiększenie ruchomości stawów, co daje nam większą elastyczność ruchową. Prawidłowe wykonanie rozciągania po treningu daje nam szybszy efekt przyrostu mięśni, a o to właściwie, zazwyczaj głównie nam chodzi. Kolejnym plusem stretchingu jest zmniejszenie zakwasów, a także bólów po treningowych, gdzie przy intensywnych ćwiczeniach często występują. Takie rozciąganie powinno trwać od 10 min do 15 min, więc nie zajmuje dużo czasu. Przy rozluźnianiu mięśni najlepiej skupić się na tych, które odegrały największą rolę podczas treningu.

1 Comment

  1. Damis
    / Odpowiedz

    Rozciąganie to ważny element treningu, pomaga uniknąć kontuzji.

Leave a Reply