News Stories

O zapotrzebowaniu na białko słów kilka…

fitness-1038438_1920

Wiele mówi się ostatnio na temat tego, jak ważne jest białko w naszym organizmie. Zastanawiałeś się kiedyś, jakie funkcje pełni białko w Twoim ciele i jak dużo powinieneś go przyjmować w codziennej diecie, aby zaspokoić swoje zapotrzebowanie na ten składnik? Jeśli tak to świetnie się składa. Mamy dla Ciebie kilka informacji, które z pewnością będziesz mógł wykorzystać w planowaniu swojej diety. Zacznijmy od tego, że zdrowy dorosły człowiek powinien przyjmować około 0, 8 do 1 grama białka na kilogram masy ciała. Łatwo obliczyć, że ważąc 70 kg będziesz potrzebował od 56 do 70 gram białka dziennie. Jednak jeżeli jesteś aktywny fizycznie, ta dawka musi wzrosnąć. Uważaj jednak, aby z białkiem nie przesadzać – jego nadmiar jest szkodliwy. A po co właściwie jest Ci to całe białko? Pełni ono w naszym organizmie szereg funkcji – jest składnikiem budulcowym mięśni i tkanek (to powinno Cię zainteresować jeśli aktywnie ćwiczysz na siłowni), reguluje przemianę materii, jest też przeciwciałem. Dostarczanie białka do organizmu jest więc bardzo ważne. Pamiętaj o tym w codziennej diecie!

Leave a Reply